fredag 26 juni 2015

Throwback: Intryck av Vilddjurets Märke



Hittade dessa odaterade anteckningar på Google Driven. Varnar för SPOIL om du inte har spelat äventyret.

Något annat är styggelse I slutet

Coolt med kärleken, hur blir det något mer?

Först konstaterade jag saker som jag skulle vilja ändra på för att inte få problem med att äventyret liknade introduktionsäventyret Det Förlovade Landet. Gillar kärleksrelationen mellan äventyrets huvudantagonist och dennes uppdragsgivare och kamrat. Det var verkligen synd att det inte blev mer av det, hur det nu skulle kunna bli det när den ene är på väg att bli en styggelse.

Likheter med DFL

- Slåss mot idioter i början (karavanvakter / hejdukar)

- Alvtjej dyker upp och blir mördad direkt

-Styggelsefödd som slutboss

Vissa av likheterna är slående, andra inte. Det är rätt många äventyr där spelarna slåss mot "idioter" men de två grupperna idioter kändes väldigt lika i de här två fallen. Vet inte riktigt varför, kanske för att de var tuffa men inte så bra på att slåss.

Alvtjejerna har det inte lätt i Kopparkronan, i två av tre deläventyr stryker de med - antingen för spelarnas hand eller den fruktade flåmördaren.

Jag försökte spice:a upp styggelsen i slutet, hade massa idéer om att den skulle ha päls och typ vara smart som en människa. Slutstriden visade dock att allt detta var meningslöst. Hela spelgruppen fick råstryk av en vandöd vakt som skulle vara jätteenkel. De hittade inte nedgången till styggelsens boning förrän stadsvakten kom dit och vid det laget var det bara för RP att springa ner och ta det de ville ha i källaren medan stadsvakten slog ihjäl monstret.

Ändå ett ganska roligt äventyr och en bra introduktion till Tistla Fäste, speciellt om du har Väktarens Vrede med sina beskrivningar av staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar