tisdag 23 juni 2015

Throwback: Första intrycket av Symbaroum



Hittade det här på min Google Drive - daterat 2014-09-11, alltså ganska länge sedan. Kul att se tillbaks till när vi började spela Symbaroum eftersom att vi spelat det regelbundet sedan det kom ut. Här är då mina råa åsikter om intro-äventyret Det Förlovade Landet.

Mycket enkelt att spelleda. Jag hade inte ens äventyret med mig, utan spelade enbart på minnet och 

med utskrivna SLPs. Befriande att inte behöva hålla reda på en massa karaktärer. 

Presenterar världen. Företar sig flykten som hela folket gjort, får se det nya landet breda ut sig framför dem. Mötet med kyrkan (prios präster, eller svartkappor), alver och styggelser av olika sort samt även några bestar och magiker. 

Härlig setting, berg och skog. Kylan får gruppen att känna sig närmare varandra. 

Nästa äventyr, Vilddjurets märke. Konstigt att man stannar i Yndaros. En stor stad utan skrivet material. 

Vad är det som är tänkt ska hända där? Hade varit trevligt med ett uppslag eller att man tar sig förbi den utan att stanna så att den får sparas till senare. Slutdestinationen är hur som helst Tistla Fäste som nämnda äventyr utspelar sig i.

Vad händer efter det? Om inget kommer ut så kanske det har kommit upp bra idéer på rollspel.nu

Så här i efterhand känns det nästan befriande att vi inte hade så mycket skrivet material att förhålla oss till. Nu är vi mitt uppe i Väktarens Vrede, del 1 av 7 i Törnetronen - ultrakampanjen som Järnringen satsar på att ro i mål. Vi håller tummarna, även om jag inte vet hur spelandet ska gå till. Jag kommer vara 34 när vi är klara med allting, förutsatt att det släpps en bok per år, vilket är optimistiskt.

Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar